advertise

عدم تطابق پنل های خورشیدی یا (Mismatch) به چه معناست؟

عدم تطابق پنل های خورشیدی

یکی از مشکلات اصلی در سیستم خورشیدی عدم تطابق پنل های خورشیدی است. به این معنی که اگر دو پنل خورشیدی در شرایط کاملا یکسان از نظر تابش و دما , دارای توان خروجی کاملا یکسان نباشد به عبارتی جریان و ولتاژ متفاوت داشته باشند پدیده Mismatch رخ داده است لذا با سری یا موازی کردن پنل ها در این شرایط ، تلفاتی در توان خروجی خواهیم داشت یعنی از راندمان پنل ها به نحو احسن استفاده نشده است در این صورت اگر پنل ها موازی شوند ولتاژ دریافتی ، ولتاژ پنلی خواهد بود که دارای ولتاژ پایین تر است و اگر سری شوند جریان دریافتی از استرینگ ، معادل با جریان پنلی خواهد بود که دارای جریان کمتر است. پس همیشه یک تلفات خواهیم داشت که به تلفات عدم تطابق Mismatch معروف هست . این تلفات معمولا به ذاته در پنلها وجود دارند و ما برای رفع آن ، قادر به انجام کاری نیستیم و نمی توانیم آنرا مرتفع سازیم. نرم افزار پی وی سیست ، به طور پیش فرض افت Mismatch را یک درصد در نظر گرفته است. در شکل های زیر اثرات پدیده عدم تطابق را بررسی می کنیم :


در شکل پایین چهار پنل خورشیدی وجود دارد که همگی با یکدیگر موازی شده اند . یکی از پنلها با بقیه تطابق ندارد . میزان افت توان دریافتی را مشاهده می کنید .


تعاونی بهین نیرو
پنل های خورشیدی | بهین نیرو

پنل خورشیدی

پنل خورشیدی سیستمی است که توان جذب انرژی نور خورشید را دارد و آن را به انرژی الکتریسته تبدیل می کند و این سیستم در تجارت و به صورت شخصی استفاده می شود.منبع آن نور خورشید است. پنل خورشیدی (یا اثر فوتوولتائیک) با تبدیل نور خورشید، فوتون ها (ذرات انرژی دار) را به الکتریسیته تبدیل می نماید.مجموعه بهین نیروارائه دهنده انواع پنل های خورشیدی می باشد.برای خرید پنل خورشیدی می توانید با متخصصین ما تماس حاصل نمایید.

انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.