advertise

سیستم فوتوکشت چیست؟

سیستم فوتوکشت به نقل ازenergy industry review بر پایه ترکیب تولید برق خورشیدی و کشت محصولات کشاورزی در یک نیروگاه بنا شده است. همراه بودن این دو باهم، یعنی سلول های خورشیدی و زمین کشاورزی روش جدید تولید برق است که در آن سلول های خورشیدی در سطحی بالاتر از زمین کشاورزی قرار می گیرند و با سایه انداختن بر روی این زمین‌ها، یک نوعی خرد اقلیمی (microclimate) ایجاد می شود. نتیجه این نوع کشت و تولید برق این است که محصول کشاورزی حاصل تازگی خود را حفظ می کند،
نیاز آبی این نوع کشت کمتر است و از سویی میزان تبخیر آب هم از سطح گیاه به حداقل می رسد. از سویی همراهی این دو باهم به معنی افزایش میزان سطح قابل کشت و نیز امکان تولید برق برای کشاورز است. برای مقایسه عملکرد سیستم فوتوکشت از نرخ ارزیابی زمین، LER، استفاده شده است.
LER واحد اندازه گیری است و اگر بالاتر از یک باشد نشان می دهد ترکیب پنل های خورشیدی با زمین کشت عملکرد بهتری نسبت به کار جدگانه این دو داشته است. مثلا اگر LER برابر با ۱.۳ باشد به این معنی است که اگر قرار باشد همین محصولات در زمین های جداگانه کشت شود، به ۳۰ درصد زمین بیشتری نیاز است.
همراه بودن کشت محصولات کشاورزی و تولید برق با پنل های خورشیدی این امکان را فراهم می سازد تا نسبت LER بالاتر از یک باشد و در نتیجه تولید کلی هم بهبود یابد.


خرید انواع پنل خورشیدی

شرکت بهین نیرو انواع پنل های خورشیدی خانگی، صنعتی، نیمه صنعتی در استان های زاهدان، فارس، سیستان و بلوچستان و بندر عباس و… در حال فروش و اجرا است. که با تکنولوژی های روز دنیا پروژه های پنل خورشیدی را انجام می دهند. در حال حاضر هستند افرادی که از این پنل ها برای تامین انرژی کارخانه و یا منزل خود استفاده می کنند. زاهدان یکی استان های پیش رو در استفاده از این انرژی پاک است. گفتنی است که به مرور زمان با تولید نسل های جدیدی از پنل های سولار، قیمت و ابعاد آن ها نیز کاهش می یابدو پر کاربرد خواهند شد.

انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.