advertise

بررسی کاربرد سانورتر یا شارژ کنترلر و اینورتر

این یکی از رایج ترین سوالاتی است که روزانه از ما پرسیده می شود. سانورتر دستگاهی است که ترکیبی از اینورتر، شارژ کنترلر و شارژر باتری AC می باشد. در واقع سانورتر قابلیت شارژ باتری را هم با پنل خورشیدی، هم با برق شهر و هم با موتور برق دارد. همان طور که می دانیم برق تولید شده توسط پنل های خورشیدی برق DC است و برای اتصال به مصرف کننده های ما که نیاز به برق AC یا ۲۲۰ ولت دارند نیاز به یک مبدل برق یا اینورتر است. بنابراین آنها به عنوان یکی از بخش های مهم یک سیستم برق خورشیدی در نظر گرفته می شوند که منبع تغذیه AC را برای هر وسیله ای تأمین می کنند.
با مجموعه بهین نیرو در ادامه همراه باشید. شما همچنین می توانید برای مشاهده خرید انواع سانورتر، اینورتر شرکت بهین نیرو می توانید کلیک فرمایید.


شارژ کنترلر

همچنین از شارژکنترلر برای بهره وری الکتریسیته تولید شده از سوی پنل های خورشیدی استفاده می شود که برای شارژ باتری ها در یک سیستم خورشیدی جدا از شبکه ضروری است. شارژکنترلر ها جریان DC تولیدی از تابش خورشید را از پنل های خورشیدی دریافت می کنند و با اعمال مکانیزم های مناسب شارژ ، این جریان تولیدی را برای شارژ باتری فراهم می نمایند . هدف اصلی یک شارژ کنترلر محافظت از باتری در مقابل تنش های الکتریکی شارژ و دشارژ می باشد .

سانورترها علاوه بر شارژکنترلر، دارای شارژر باتری AC می باشند که دارای ورودی از برق شهر و موتور برق می باشد و می توان از این طریق هم باتری هار را شارژ کرد.

یکی دیگر از موارد استفاده سانورتر، زمان قطعی برق است. با استفاده از سانورتر می توانید با استفاده از برق شهر همیشه بکاپ باتری برای مواقع قطعی برق داشته باشید. در واقع سانورتر شبیه UPS عمل می کند


سانورتر برای شارژ باتری ، چهار گزینه را به کاربر ارائه می دهد:
* اولویت شارژ از طریق انرژی خورشیدی(Solar priority)
* اولویت شارژ از طریق منابع AC(Utility priority) (همانند برق شهری و یا ژنراتورهای دیزلی و بنزینی)شارژ تنها از طریق انرژی خورشیدی وشارژ توسط انرژی خورشیدی و منابع AC بصورت همزمان(Utility&Solar)که تعیین این اولویت بندی با کاربر می باشد.
تمامی پکیج های خورشیدی طراحی شده توسط شرکت ماناسازان، دارای بکاپ یک روز ابری می باشند ولی مثلا در شمال ایران که ممکن است تعداد روزهای ابری زیاد باشد استفاده از موتور برق به عنوان یک منبع تغذیه کمک کننده به سیستم برق خورشیدی توصیه می شود. در این صورت سانورتر می تواند علاوه بر پنل خورشیدی از طریق موتور برق باتری ها را شارژ کند.

انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.