advertise

جزیره خورشیدی کودادو در مالدیو

جزیره خورشیدی کودادو در مالدیو توسط شرکت معماری «یوجی یامازاکی آرکیتکچر» (YYA) که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک واقع شده است طراحی شده است. مالدیو پایین ترین سطح زمین را در بین سایز کشورها دارد و این باعث شده تا زیباترین سواحل جهان را داشته باشد. این موضوع باعث ایجاد حساسیت های مالدیو نسبت به عوامل تاثیرگذار در افزایش سطح آب دریا می شود.
دست یابی به خنثی بودن کربن در این جزیره کوچک الهام بخش تیم طراحی بود. ” ماموریت طراحی ما این بود که عناصر لوکس و پایدار را با هم ترکیب کنیم.”
با مجموعه بهین نیرو در ادامه مقاله همه چیز درباره جزیره خورشیدی کودادو در مالدیو همراه باشید. همچنین شما میتوانید جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.


معماری پایدار

این کمپانی روی سایت اینترنتی خود نوشته: «به صورت سنتی پنل‌های خورشیدی در مناطقی از مالدیو که تردد عمومی در آنها وجود نداشت به کار گرفته می‌شدند و البته کاربرد زیادی نداشتند. ولی در کودادو سقف خورشیدی به گونه‌ای به کار گرفته شده است که قابل مشاهده است و به عنوان نماد اصلی این مرکز محسوب می‌شود. انرژی خورشیدی می‌تواند مردم مالدیو را متقاعد کند که منابع تجدیدپذیر را جایگزین کنند. در یک نگاه بازدیدکنندگان از این جزیره مصنوعی می‌توانند اندازه سقف خورشیدی را به آسانی ارزیابی کنند و سپس ارتباط آن را با میزان انرژی مصرف شده توسط ساکنان برآورد کنند. زمانی که به این جزیره نزدیک می‌شوید درمی یابید که طراحی این ساختمان بر اساس سیستم هندسی شکل گرفته است و سقف ویژه آن نه تنها میزان تولید انرژی الکتریسیته از انرژی خورشیدی را به حداکثر می‌رساند، بلکه باعث کاهش مصرف برق هم می‌شود و به ساکنان اجازه می‌دهد حداکثر میزان نور خورشید را از طریق شکاف‌های میان پنل‌ها مورد استفاده قرار دهند و در طول روز از نور طبیعی بهره ببرند

معماری پایدار | بهین نیرو

تهویه و سایه بان طبیعی

در طراحی اتاق های میهمانان ، نسیم ، سایه و نمای بدون مانع به عناصر محرک اقامتگاه میهمان تبدیل شدند. هر ویلا دارای پنجره های قدی است که به طور استراتژیک در دیوارهای مقابل قرار گرفته و از تهویه هوا و تهویه مطبوع پشتیبانی می کند. با سقف های چوبی ، چترها و سایبان ها ، بیش از ۵۰٪ از عرشه های خصوصی فضای باز ویلا های آب به گونه ای طراحی شده اند که حداقل ۵ ساعت ساعت سایه دار در طول روز داشته باشند.

جزیره خورشیدی کودادو در مالدیو | بهین نیرو

سیستم خورشیدی جزیره

سیستم خورشیدی جزیره کودادو با توان ۳۲۰ کیلو وات به قدری پرقدرت است که می‌تواند انرژی مورد نیاز برای فضای سه هکتاری جزیره را تامین کند تا جزیره به هیچ منبع انرژی اضافی مانند دیزل یا … نیاز نداشته باشد. ۹۸۴ پنل خورشیدی روی سقف نصب شده که سالانه ۵۷۵ مگاوات برق تولید می کنند. علاوه بر این پیش‌بینی شده است که هزینه اولیه برای نصب کامل سیستم خورشیدی مذکور تنها در پنج سال جبران می‌شود و بنابراین سیستم مذکور می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. سقف خورشیدی دارای شیب ۳ درجه می باشد که برای جدب نور خورشید و ریزش باران گرمسیری بهینه است.


۱۰۰٪ آب آشامیدنی از طریق آب شیرین کن تأمین می شود. آب آشامیدنی در این جزیره درون بطری های شیشه ای که قابل استفاده مجدد هستند بسته بندی می شود. تاسیسات فاضلاب در محل تصفیه فاضلاب برای کاهش تولید لجن از جزیره است. آب تصفیه شده مجدداً به سیستم آبیاری توزیع می شود یا مجدداً در فلاشینگ توالت استفاده می شود تا مصرف کلی آب کاهش یابد.

ساختار چوبی جزیره خورشیدی بسیار هوشمندانه طراحی شده است و هر کدام از محل‌های اقامتی در آن با مواده سازگار با محیط زیست از جمله چوب جنگل‌های مختلف در کانادا،‌ نیوزیلند و اندونزی ساخته شده است. مواد اولیه مبلمان استفاده شده در این پروژه عاری از قطع غیرقانونی درختان است که باعث جنگل زدایی در سراسر جهان می شود.

به منظور محافظت از اکوسیستم موجود ، مواد گیاهی چشم انداز بومی نگهداری می شوند. تیم طراحی می گوید:” ما در استراحتگاههای مالدیو شاهد منظره زیبا و آراسته با گیاهان عجیب و غریب هستیم ، اما معتقدیم که معرفی گیاهان وارداتی ممکن است منجر به نتایج منفی پیش بینی نشده در یک اکوسیستم جامع در کشور شود.”


خدمات بهین نیرو

شرکت بهین نیرو با بهره گیری از متخصصان توانمند فنی و علمی و با در اختیار داشتن ابزار های اندازه گیری دقیق، قادر به ارائه خدمات مختلف در زمینه انجام ممیزی انرژی با آگاهی از جدید ترین و کم هزینه ترین روش های بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.
شرکت بهین نیرو یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه ارایه خدمات و پشتیبانی و اجرای پنل خورشیدی در سرتاسر استان فارس و بندرعباس و اصفهان،شیراز ، سیستان و بلوچستان و ... می باشد برای دریافت خدمات در شهرهای مختلف با ما در ارتباط باشید.

انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.