advertise

با استفاده از انرژی خورشیدی ، کره زمین را نجات دهید

کاهش مصرف آب با استفاده از انرژی خورشیدی

آب یکی از ارزشمندترین منابع طبیعی است. خطر کمبود آب آشامیدنی سالم به خصوص در کشورهای گرم و خشک مثل ایران وجود دارد. این موضوع حفاظت از منابع آب را ضروری‌تر می‌سازد. هم‌چنین آب مولد انرژی الکتریسته نیز است. هر ساله انرژی برق نیز از هزاران لیتر آب به دست می‌آید. از دیگر فایده‌های آب در صنایع می‌توان به استفاده از آب در خنک‌سازی ژنراتورها، پردازش و تصفیه سوخت و انتقال سوخت از طریق لوله‌ها اشاره کرد. یعنی سوخت‌های فسیلی علاوه بر مضراتی که برای کره زمین دارند، منابع آب را هم از صدماتشان بی نصیب نمی‌گذارند. در مقابل، تولید انرژی از پنل‌‌های خورشیدی نیاز به هیچ آبی ندارد. عملکرد سلول‌های فوتوولتانیک به این صورت است که به هیچ آبی برای تولید انرژی نیازی ندارند و از مصرف منابع ارزشمند آب در این حوزه جلوگیری می‌کنند. فقط اگر پنل‌ های خورشیدی کثیف بشوند، مقداری آب باران برای تمیز کردن آن کافی است!


استفاده از انرژی خورشیدی و کاهش آلودگی هوا

هوایی که تنفس می‌کنیم، هم می‌تواند برایمان تندرستی به ارمغان بیاورد و هم می‌تواند کشنده باشد! تولید برق از سوخت‌های فسیلی، گازهای مخرب دی اکسید کربن و متان را وارد هوا می‌کند که کیفیت هوایی را که تنفس می‌کنیم، بسیار کم می‌کند. تنفس هوای ناسالم، عواقب خطرناکی برای سلامتی ما دارد. آلودگی هوا با بیماری‌های آسم، حساسیت، برونشیت، ذات‌الریه، سردرد، استرس، حملات قلبی و حتی بعضی از سرطان‌ها مرتبط است. از این وحشتناک‌تر هم داریم؟! هر چقدر بیشتر از انرژی‌خورشیدی استفاده کنیم، خود را بیشتر از آلودگی‌های کشنده سوخت‌های فسیلی نجات داده‌ایم. تولید برق توسط پنل های خورشیدی هیچ آلودگی ندارد. هر چه بیشتر منازل و مشاغل به انرژی خورشیدی وابسته شوند، آلودگی‌های سمی کمتر را در هوایی که نفس می‌کشند، وارد ریه‌های خود می‌کنند.


کمک انرژی خورشیدی به کاهش تغییرات آب و هوایی

آزادسازی گازهای سمی مانند دی اکسید کربن، متان و اکسید نیتروژن به اتمسفر، فقط به آلودگی هوا کمک نمی‌کند. آن‌ها از هر کمکی برای نابودی ما فروگذار نمی‌کنند! گازهای اشاره شده علاوه بر کمک به آلوده‌سازی هوا، در بالا بردن اثر گلخانه‌ای نیز سهیم هستند. با این که اثر گلخانه‌ای یک فرایند طبیعی برای گرم کردن سطح کره زمین در دمایی قابل سکونت است، برخی از فعالیت‌های بشر مانند سوزاندن سوخت‌ها فسیلی، میزان گازهای گلخانه‌ای را در اتمسفر افزایش می‌دهد. این فعالیت‌های انسانی اثر گلخانه‌ای را زیاد می‌کند که موجب بالا رفتن سرعت گرم‌تر شدن زمین نسبت به گذشته می‌شود. در سال‌های اخیر، بالا رفتن اثر گلخانه‌ای فجایعی مانند سیل، گردباد، طوفان، گرمای بیش از حد و خشکسالی را ایجاد کرده است. پس این وقایع خیلی هم طبیعی نیستند و همه ما در این فاجعه‌ها سهیم هستیم. تولید برق از پنل‌های خورشیدی هیچ گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کند و اگر به صورت گسترده مورد استفاده قرار بگیرد، به کاهش اثر تغییر آب و هوا کمک می‌کند.


انرژی خورشیدی یکی از پاک‌ترین انرژی‌هاست و راه بسیار موثری برای پایدارتر و کارآمدتر کردن خانه شماست. پنل‌های خورشیدی از آب برای تولید انرژی استفاده نمی‌کنند، گازهای مضر را وارد محیط زیست نمی‌کنند، منابع انرژی آن‌ها نامحدود است و مهم‌تر از همه این‌ها رایگان هستند! استفاده از انرژی خورشیدی به معنای کاهش نیازتان به انرژی دی اکسید کربن است. حتی با نصب یک سیستم کوچک پنل خورشیدی در منزلتان می‌توانید مصرف کربن خانگی را کاهش دهید و به اندازه خودتان در همه‌گیر شدن استفاده از انرژی پاک خورشیدی سهیم باشید.

انرژی خورشیدی | بهین نیرو

منابع انرژی خورشیدی انبوه است. اگر فقط برای یک ساعت بتوان تابش نور خورشید را در کره زمین مهار کرد، می‌توان از این انرژی برای کل زمین در طول یک سال بهره برد! آفتاب که انرژی خورشیدی را تولید می‌کند، رایگان است و در ایران به وفور یافت می‌شود! از طرفی سوخت‌های فسیلی رو به اتمام هستند. کاهش وابستگی ما به منابع محدود سوخت‌های فسیلی و بهره بردن از مزایای یک انرژی رایگان و نامحدود مانند نور خورشید می‌تواند هزینه‌های تولید انرژی را تا حد زیادی کاهش دهد، آلودگی‌های گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد و برای آینده ما یک انرژی قوی، پایدار و قابل اعتماد باشد. به نظر شما دلیلی برای استفاده نکردن از انرژی‌خورشیدی وجود دارد؟!

انواع پنل خورشیدی

از هر جهت به انرژی‌خورشیدی نگاه کنیم، سودمندی و منفعت مشاهده می‌کنیم. چه منفعت برای محیط زیست و کره زمین و چه منفعت برای جیب خودمان! در این مقاله در مورد فایده‌های جذاب و موثر استفاده از انرژی خورشیدی برای محیط زیست و این کره خاکی توضیحاتی ارائه شد. باشد که آن دسته از دوستداران محیط زیست که از این مزایای انرژی خورشیدی بی خبر بودند، به استفاده از این انرژی پاک ترغیب شوند. اگر برای استفاده از انرژی پاک خوشیدی و نصب پنل های خورشیدی متقاعد شدید، احتمالا پنل های خورشیدی ، بهین نیرو با تنوع بالا، سلایق و نیازهای شما را پوشش می‌دهند.

انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.