advertise

استفاده از شفت کامپوزیت در فن های برج خنک کن و بهینه سازی مصرف انرژی

از آن‌جا که، موتور الکتریکی فن‌ها در برج‌های خنک‌کن تر نباید در مسیر بخار آب قرار گیرد، قدرت از طریق یک شفت افقی طویل، به گیربکسی که درست در زیر فن قرار می‌گیرد، انتقال می‌یابد. از آن‌جا که بخار منبسط شده در توربین دیگر قادر به انجام کار و تولید توان نیست، می‌بایست حرارت باقیمانده آن تلف شود تا بار دیگر در فاز مایع قرار گیرد که بتوان آن را به سیکل بازگرداند. شفت‌های فلزی با طول بلند که در این سیستم‌ها استفاده می‌شوند اغلب مشکلاتی را به همراه دارند.
این مشکلات ناشی از وزن زیاد و امکان ایجاد خیز ناشی از وزن و یا انقباض و انبساط و تغییر ابعاد در راستای طولی ناشی از تغییرات دمای روزانه است.
مهم‌ترین مشکلی که براثر تغییرات طول شفت رخ می‌دهد ارتعاش و لرزش شدیدی است که به سیستم تحمیل می‌گردد. این ارتعاشات می‌تواند آسیب‌های جدی به گیربکس وارد آورد. از این رو با افزایش دامنه آن از مقادیر مشخص و پیش‌بینی شده سیستم متوقف خواهد شد. توقف هریک از ماژول‌های سیستم کولینگ نه تنها باعث آسیب رسیدن به تجهیزات این سیستم می‌شود، بلکه در عملکرد نیروگاه نیز اثر خواهد گذاشت و از بازدهی آن می‌کاهد.
یکی از روش‌های نوین حل مشکلات مذکور، استفاده از شفت‌های کامپوزیتی فیبرکربن است. این شفت‌ها وزنی حدود یک چهارم و سرعت بحرانی دو برابر شفت‌های فولادی مشابه دارند و در نتیجه نیروهای وارد بر یاتاقان‌ها را در حدود ۸۰% کاهش می‌دهند. از سوی دیگر، ضریب انبساط حرارتی پایین این شفت‌ها، منجر به کاهش تنش‌های حرارتی و تغییر شکل‌ها در اثر تغییرات دمایی خواهد شد. مجموع اتصالات شفت برج خنک‌کن کمتر از ۵۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت و به راحتی و بدون استفاده از جرثقیل قابل نصب است.


مزایای استفاده از شفت‌های کامپوزیتی



۱. کاهش ارتعاشات
۲. افزایش عمر یاتاقان‌ها
۳. کاهش هزینه تعمیر و نگهداری

۴. امکان تغییر و بهینه سازی در خواص شفت با توجه به نوع کاربرد
۵. توانایی تحمل تنش پیچشی سه برابر بیشتر از فولاد
۶. کاهش درصد شکست شفت و افزایش عمر مفید آن

۷. مقاومت بالا در برابر خوردگی
۸. عدم نیاز به هم‌راستایی محوری با دقت بالا
۹. عدم نیاز به هیچ‌گونه تغییر در تجهیزات موجود


انواع پنل خورشیدی

شرکت بهین نیرو انواع پنل های خورشیدی خانگی، صنعتی، نیمه صنعتی در استان های شیراز، فارس، سیستان و بلوچستان و بندر عباس و… در حال فروش و اجرا است. که با تکنولوژی های روز دنیا پروژه های پنل خورشیدی را انجام می دهند.در حال حاضر هستند افرادی که از این پنل ها برای تامین انرژی کارخانه و یا منزل خود استفاده می کنند.
برای خرید انواع پنل خورشیدی می توانید از کارشناسان مجموعه ما مشاوره بگیرید.

انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.