advertise

کابل فتوولتائیک چیست ؟

تعریف کابل (سیم) فتوولتائیک

کابل فتوولتائیک به عنوان کابل pv نیز شناخته می‌شود ، یک کابل هادی تک رشته بوده که برای اتصال پنل های خورشیدی به یکدیگر و یا اتصال به تابلوهای DC و در نهایت اتصال به اینورتر خورشیدی استفاده میشود. بر روی این کابلها عموما کلمه فتوولتائیک به زیان انگلیسی (photovoltaic) نوشته شده و از این طریق می توان با کابلهای دیگر متمایز نمود. این کابلها معمولا با در سایزهای (سطح مقطع ) ۴ و ۶ میلیمتر مربع تولید و به بازار عرضه می گردد.


مشخصات کابل فتوولتائیک

این کابل دارای دو لایه از جنس XLPE است که لایه بیرونی آن مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید و لایه درونی آن مقاوم در برابر حرارت بوده بطوریکه در صورت شعله ور شدن ، به تدریج باعث خاموشی شعله گردد این کابلها تحمل دمای ۹۰ درجه سانتی گراد در محیط مرطوب و دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد در محیط خشک را دارند جنس این کابلها مسی با پوشش آلیاژی از قلع است که برای حفاظت مس از خوردگی می باشد. به دلیل عبور جریان دی سی در این کابل، خوردگی در محل های بدون پوشش (اتصال با کانکتور ها و یا اتصال به شینه ها ) مس های بدون پوشش قلع حتمی است . این کابل عموما افشان هستند و دلیل افشانی آن راحتی کار با این کابل در هنگام کانکتور زدن است.
برای مشاوره فنی نیروگاه خورشیدی ، تامین تجهیزات و نصب و اجرای انواع پمپ آب خورشیدی با متخصصین مجموعه بهین نیرو تماس حاصل نمایید.

انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.