advertise

تایل خورشیدی چیست؟

تایل خورشیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

کاشی یا تایل خورشیدی نوعی از مصالح است که به عنوان پوشش سقف به کار می رود و با سلول های خورشیدی یکپارچه شده است. تفاوت اصلی بین آنها و پنل های فتوولتائیک در این است که پنل های فتوولتائیک به سقف موجود متصل می شوند در حالی که کاشی های خورشیدی از همان ابتدا بخشی از سازه سقف هستند و در واقع به عنوان پوشش نهایی به کار می روند. برای اطمینان از حداکثر کارایی ، نگهداری و تمیز کردن دوره ای کاشی ها ضروری است.
علاوه بر این ، توصیه می شود نحوه چیدمان کاشی ها به گونه ای باشد که روی هم سایه اندازی نداشته باشند و حداکثر تابش خورشید را جذب کنند. یکی از مزیت های استفاده از کاشی های خورشیدی به جای پنل های خورشیدی این است که کاشی ها به عنوان پوشش سقف به کار می روند و با سقف یکپارچه می شوند و دیگر نیازی به سازه نگهدارنده و تحمل وزن اضافی برای نگهداری از پنل ها نیست. اما استفاده از این سیستم معایبی هم دارد. تایل های خورشیدی مصالح بسیار جدیدی هستند و حتی از پنل های خورشیدی هم قیمت گرانتری دارند و شرکت های محدودی در دنیا تولید کننده این محصول هستند.
به همین دلیل تعداد کمی تکنسین ماهر هم برای نصب آن ها وجود دارد که همین موضوع هزینه نصب و راه اندازی را نیز بالا می برد. علاو بر این برخلاف صفحات خورشیدی ، نمی توان آنها را در زاویه ای غیر از طراحی سقف اصلی نصب کرد ، بنابراین در برخی موارد بهینه سازی بازده جذب انرژی دشوار است. تولید کنندگان، این کاشی ها را در فرم ها و اندازه های مختلف تولید می کنند که در تصاویر زیر نمونه هایی از آن ها قابل مشاهده است.
شرکت بهین نیرو یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه ارایه خدمات و پشتیبانی و اجرای پنل خورشیدی در سرتاسر استان فارس و بندرعباس و اصفهان،شیراز ، سیستان و بلوچستان و ... می باشد برای دریافت خدمات در شهرهای مختلف با ما در ارتباط باشید.

تایل خورشیدی در اصفهان| بهین نیرو
تایل خورشیدی در هرمزگان| بهین نیرو
تایل خورشیدی در فارس| بهین نیرو
تایل خورشیدی درسیستان و بلوچستان| بهین نیرو
تایل خورشیدی در جهرم| بهین نیرو
تایل خورشیدی در داراب| بهین نیرو
انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.