advertise

کوه خورشیدی کجاست ؟

کوه خورشیدی کجاست | بهین نیرو

کوه خورشیدی با تولید سالانه ۳۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی توسط شرکت معماری اهل بمبئی هند با نام NUDES در بیابان «بلک راک» ایالت نوادای آمریکا در سال ۲۰۲۰ طراحی و ساخته شد. با توجه به تاثیرات تغییرات آب و هوایی در سیاره ما، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و همه معماران و طراحان با درنظر گرفتن این امر، در حال یافتن روش‌ها و تکنیک‌های جدید اجرایی با حداقل مداخله در طبیعت و محیط زیست هستند.
طراحی کوه خورشیدی یکی از این فناوری‌های نوین طراحی سازه‌های معماری و هنری جهان به شمار می‌رود. این طرح دارای مجموعه ای از پنل های خورشیدی است که از ستون فقرات مرکزی بیرون می آیند. معماران توضیح می دهند که این فرم از چشم انداز طبیعی Fly Ranch الهام گرفته شده است.


همچنین فرم منحنی این کوه خورشیدی از طرح‌های متنوع تالاب‌ها، آبفشان‌ها و چشمه‌های آب سرد و گرم در سراسر جهان نیز الهام گرفته که می‌تواند اهمیت طبیعت و محیط‌زیست را دوچندان به نمایش درآورد. ساخت سازه این پروژه نیز با عناصر مدولار از چوب بازیافت‌شده و مواد سازگار با محیط‌زیست انجام می‌شود که از چهار واحد مجزا تشکیل شده است. هر کدام از این واحدها دارای ۱۸۲ پنل خورشیدی با ظرفیت ۳۰۰ وات هستند که پتانسیل تولید هر واحد در هر سال حدود ۳۱۸ هزار و ۶۴۵ کیلووات ساعت تخمین زده شده است.
کوه خورشیدی فقط یک پارک خورشیدی جذاب برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر نیست، بلکه به‌عنوان یک مرکز فرهنگی و اجتماعی با هدف توسعه تعاملات در زمینه حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از اثرات انتشار گازهای گلخانه‌ای برای شرکت‌کنندگان در جشنواره Burning Man عمل می کند.

کوه خورشیدی کجاست | بهین نیرو

جشنواره Burning Man

«برنینگ من» (Burning Man) یک جشنواره سالانه آثار هنری است که به مدت یک هفته در بیابان «بلک راک» ایالت نوادای آمریکا برگزار می‌شود. تمرکز این جشنواره بر فرهنگ جوامع و هنر با هدف ابراز وجود و تقویت اعتماد به نفس هر انسان خلاقی است. Burning Man در حقیقت یک جامعه شناخته شده متمرکز بر هنر و بیان خود به شکلی واقعی بوده و بنابراین جای تعجب نیست که حتی در این جا نیز آگاهی از وضعیت و سلامت محیط زیست وارد بحث‌های خلاقانه شود.

همانطور که پنل های خورشیدی از ستون فقرات مرکزی خارج می شوند ، یک راهرو نیمه پوشیده برای بازدیدکنندگان ایجاد می کنند که با الگوهای نوری جالب که توسط نوارهای پنل در بالا ایجاد شده است ،فضای منحصر‌به‌فردی را فراهم می کنند. نکته مهم این است که بنای زیبای کوه خورشیدی به ما یادآور می شود که طراحی های نوین با فناوری های توسعه یافته جدید و پایدار میتوانند سازگار با محیط و با کمترین مداخله در محیط زیست و طبیعت پیرامون ما شکل بگیرند و تا جایی که می شود رد پای کربن را کاهش دهیم.


قیمت انواع پنل خورشیدی

قیمتی که تولید کننده ها و مجریان (شرکت بهین نیرو)برای انواع پنل های خورشیدی اعلام می کنند؛ براساس ابعاد، نوع کاربرد، تعداد پنل ها، کیفیت پنل ها و… تعیین می شود. البته شاید قیمتی که واسطه ها در این بازار برای شما اعلام می کنند؛ باعث عدم خرید شما شوند. اما باید به این نکته اشاره کرد که اگر خریدار عمده انواع پنل های خورشیدی هستید؛ حتما با تولید کننده ها و نمایندگی های معتبر پنل خورشیدی در شیراز ارتباط بگیرید تا با کمترین قیمت ها بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید.
برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه بهین نیرو در ارتباط باشید.

انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.