advertise

تولید برق رایگان برای خانه با روش های واقعی

بیایید داستان باب ریتزمن از ایالت مونتانای آمریکا را در مورد تولید برق خانگی بخوانیم. پس از آن، روش‌های تولید برق رایگان برای منزل را به شما خواهم گفت.ریتزمن می‌گوید:وقتی من و همسرم به مونتانا آمدیم، خانه بسیار راحتی را در زمینی وسیع پیدا کردیم که چشم‌انداز زیبایی از کوهستان داشت. اما در این زمین‌های وسیع، مشکلی وجود داشت. منطقه ما به شبکه نیروگاه‌های برق متصل نبود و هر کدام از ساکنین، مجبور بودند که نیروی مورد نیازشان را خودشان تهیه کنند.البته منظورم این نیست که ما می‌خواستیم در منطقه‌ای ابتدایی و خالی از امکانات ساکن شویم. خانه دارای امکانات پیشرفته‌ای مانند پنل خورشیدی، توربین بادی، باتری خورشیدی برای ذخیره نیرو، اینورتر، ژانراتور و طیف گسترده‌ای از لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی، یخچال، اجاق گاز، تلویزیون و حتی ماشین ظرفشویی بود. از آن‌جایی که من در نیروگاه تولید برق کار می‌گردم، مشکلی از بابت تولید برق برای خانه خود نداشتم. بنابراین خانه را خریدیم.
صاحب قبلی خانه، امکانات حیاتی را به من نشان داد و گفت که چگونه آنها را به کار بیندازم. وقتی به خانه جدیدمان نقل مکان کردیم، لامپ‌های فلوریسنت فشرده را در هر کجایی که سوکت تعبیه شده بود، قرار دادیم. ترموستات‌ها برنامه ریزی کردیم که به صورت اتوماتیک دما را تنظیم کنند و خود را عادت دادیم به اینکه هنگام ترک اتاق، چراغ را خاموش کنیم. فکر می‌کردیم همه چیز را تحت کنترل داریم. در سومین شب سکونتمان در خانه جدید، آماده خواب بودیم و طبق معمول، صدای باد به گوشمان می‌خورد. صدایی که از شنیدن آن لذت می‌بردیم و می‌دانستیم که انرژی مورد نیاز منزلمان، در حال تامین شدن است. در نیمه‌های شب، بیدار شدم. از صدای… هیچ چیز! هیچ صدایی از یخچال شنیده‌ نمی‌شد، پنکه خاموش بود و بیرون هم هیچ بادی در حال وزش نبود. نمایشگر دیجیتال خاموش بود و دستگاه تشخیص مونوکسید کربن نیز کار نمی‌کرد. ما برق نداشتیم! به بیرون رفتم تا تجهیزات را بررسی کنم. ظاهرا باد از وزیدن باز ایستاده بود و انرژی ذخیره شده در باتری ها نیز تمام شده‌ بودند. ژانراتور گازوئیلی را روشن کردم تا مجددا نیروی خانه تامین شده و باتری‌ها شروع به شارژ شدن کردند. در همان لحظه، من درس اول را فرا گرفتم: نمی‌توان برای همیشه روی توربین‌های برق خانگی حساب کرد. فرقی ندارد که در کدام نقطه از جهان باشید. باد همیشه می‌تواند دست از وزیدن بردارد.


چرا باید به تولید برق برای خانه خود اقدام کنیم؟

هرکسی برای این تصمیم دلایل مخصوص به خودش را دارد. اما در میان درصد زیادی از مشتریان مانا سازان، دلایل زیر رایج و مشترک است:
• کاهش ردپای کربن از طریق تولید برق با میزان کربن کم
• کاهش هزینه‌ها و پایین آوردن عدد ثبت شده روی قبض‌های برق
• محافظت از حساب بانکی در مقابل افزایش قیمت برق
• فروش برق به دولت و کسب درآمد
• استخراج ارزهای دیجیتال
• خودکفایی
• جلوگیری از قطع برق تولید برق رایگان برای خانه ، واحدهای صنعتی، کارگاه‌ها، دامداری‌ها، مزارع کشت، مزارع پرورش طیور و مزارع استخراج بیت کوین، در نگاه بلندمدت بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. اتصال به شبکه ملی برق در مکان‌هایی که از مناطق شهری دور هستند، می‌تواند هزینه‌های چند صد میلیون یا حتی چند ده میلیارد ریالی به دنبال داشته باشد. البته تولید برق از منابع تجدیدپذیر، در منازل شهری نیز بسیار به صرفه خواهد بود.

چرا باید به تولید برق برای خانه خود اقدام کنیم | تعاونی بهین نیرو

تولید برق رایگان برای خانه با روش های واقعی | تعاونی بهین نیرو

اگر شما بتوانید خودتان به صورت مستقل یا حتی با همراهی همسایگانتان، به تولید و ذخیره برق خانگی بپردازید، خیال خود را از بابت قطعی برق، راحت خواهید کرد. در این صورت، حتی هنگامی که اداره برق منطقه‌تان اعلام خاموشی کند، هنگامی که شرایط اضطراری باشد یا هنگامی که شرایط آب و هوایی منجر به خرابی در شبکه گردد، شما برق خود را از دست نخواهید داد. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۶، تقریبا ۸۴ درصد از برق مصرفی در کشور نیوزلند، با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند آب، باد، نور خورشید و سایر منابع تولید شده است. در آن سال، فقط ۱۶ درصد از برق تولید شده، با مصرف سوخت‌های فسیلی تولید شده بود.


در تولید برق رایگان خانگی، هدف اصلی استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر است. انرژی تجدیدپذیر، از منابع طبیعی مانند باد، خورشید و آب تولید می‌شود. این منابع، به صورت طبیعی تجدید شده و پر می‌شوند. به این انرژی، اصطلاحا «انرژی سبز» و «انرژی پاک» نیز گفته می‌شود. چرا که در فرایند تولید برق از این منابع، بر خلاف سوخت‌های فسیلی، تقریبا هیچ گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌‍‌شود. دوری جستن از روش‌های سنتی تولید برق، گامی کلیدی در راستای تلاش‌های جامعه جهانی برای مبارزه با گرم شدن کره زمین و تغییرات آب هوایی بوده و نتیجه آن، پاکسازی هوایی است که تنفس می‌کنیم.

اهمیت استفاده از منابع تجدیدپذیر | تعاونی بهین نیرو

روش های تولید برق رایگان خانگی

حالا نوبت به روش ‌های تولید برق رایگان برای خانه می‌رسد. موهبت‌های بسیاری در اختیار انسان قرار دارد که می‌تواند با استفاده از آن‌ها، برق رایگان تولید کند و رفاه خودش را تامین نماید. در ادامه با برخی از این موهبت‌ها آشنا می‌شوید.


به عنوان اولین روش تولید برق رایگان برای خانه ، به سراغ انرژی خورشیدی می‌رویم. با نصب پنل خورشیدی که روی سقف خانه خود نصب می‌کنیم، می‌توانید خورشید را برای تولید برق خانگی به کار بگیرید. این پنل، موج‌های خورشیدی را جذب می‌کند و آن را به انرژی برقی تبدیل می‌کند که باعث گرمای خانه و کار کردن وسیله‌هایمان خواهد شد. پنل‌ها در طول روز از نور خورشید برای تولید برق استفاده می‌کنند و حتی لازم نیست که هوا آفتابی باشد. با این‌حال در روزهای آفتابی برق بیشتری تولید می‌شود. با توجه به اینکه انرژی تولید شده در باتری‌ها ذخیره می‌شود، پس از غروب خورشید نیز ما از اتصال به شبکه نیروگاهی بی‌نیاز خواهیم بود. تولید برق رایگان برای منزل با استفاده از پنل‌های خورشیدی، به ما این قدرت را می‌دهد که پایداری انرژی منزل خود را تضمین کنیم. این یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از نیروی خورشید است. پنل‌های خورشیدی به ما کمک می‌کنند تا نیاز خود را به شبکه‌های نیروگاهی کاهش داده و سرانجام، پای قبض برق را از خانه خود کوتاه کنیم.

توربین‌های بادی فقط به نیروگاه‌های بادی که در جاده‌های تاکستان و منجیل دیده‌ می‌شوند، اختصاص ندارند. توربین‌های کوچک‌تر نیز برای مصارف خانگی در دسترس هستند. این توربین‌ها می‌توانند به صورت یک تیرک مستقل در کنار خانه یا مانند آنتن‌های تلویزیونی، روی سقف خانه نصب شوند. توربین‌های بادی خانگی به وسیله چرخش تیغه‌های خود به وسیله باد، انرژی را تولید کرده و در باتری ذخیره می‌کنند. این توربین‌ها نیز مانند پنل‌های خورشیدی، نه تنها می‌توانند مقدار قابل توجهی را از قبض‌های ما کم کنند، بلکه می‌توانند ورق را به سمت ما بازگردانده و وسیله‌ای برای کسب درآمد باشند.


این سیستم‌ها، از انرژی تجدیدپذیر جریان آب برای تولید برق استفاده می‌کنند. بنابراین اگر منزل شما در کنار دریاچه یا رودخانه‌‌ای قرار داشته باشد، گزینه بسیار مناسبی در پیش روی خود دارید. نیروگاه‌های برق آبی بزرگ زیادی همین حالا در حال عملیات هستند. ما نیز می‌توانیم نیروگاه کوچکی را برای خانه خود داشته باشیم. نیروگاه‌های برق‌آبی خانگی می‌توانند از جریان رودخانه‌‎ای که ۱ متر عمق دارد، برق مورد نیاز یک خانه را تامین کنند.

سیستم‌ های هیدروالکتریک | تعاونی بهین نیرو

انرژی‌ پاک تنها راه نجات صنعت برق کشور

حتما تا کنون اسم انرژی های تجدید پذیر را شنیده‌اید و از مزایای آن برای کره زمین آگاهی پیدا کرده‌اید. اما بهترین انرژی‌های تجدید پذیر کدام انرژی‌ها هستند و انتخاب بهترین‌ها بر چه مبنایی انجام می‌شود؟! احتمالا درباره این موضوعات کمتر شنیده‌اید. در این مقاله، چهار انرژی تجدید پذیر که بین انرژی‌های تجدیدپذیر امتیازات بالاتری کسب می‌کنند، معرفی می‌شوند، با کلیک ادامه مطلب با مجموعه بهین نیرو همراه باشید.شما همچنین می توانید برای مشاهده تمامی خدمات بهین نیرو کلیک فرمایید.

انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.