advertise

انرژی تجدید پذیر برتر دنیا را بشناسید!

حتما تا کنون اسم انرژی ‌های تجدید پذیر را شنیده‌اید و از مزایای آن برای کره زمین آگاهی پیدا کرده‌اید. اما بهترین انرژی‌های تجدید پذیر کدام انرژی‌ها هستند و انتخاب بهترین‌ها بر چه مبنایی انجام می‌شود؟! احتمالا درباره این موضوعات کمتر شنیده‌اید. در این مقاله، چهار انرژی تجدید پذیر که بین انرژی‌های تجدیدپذیر امتیازات بالاتری کسب می‌کنند، معرفی می‌شوند و توضیحاتی در مورد هر کدام داده می‌شود


انرژی تجدید پذیر یعنی چه؟

اگر انرژی دو ویژگی‌ داشته باشد، آن‌ها را تجدیدپذیر می‌نامیم. اول این انرژی‌ باید از منابع طبیعی تولید شده باشد که بتوانند دوباره به راحتی ایجاد شود. دوم، انرژی‌های تجدید پذیر هیچ گاز گلخانه‌ای را منتشر نکنند یا مقدار کمی از این گازها را منتشر ‌کنند.


بهترین انرژی‌های تجدید پذیر کدام انرژی‌ ها هستند؟

انرژی تجدید پذیر حتی بدون یارانه‌هایی که دولت‌ها برای آن در نظر می‌گیرد، معمولا ارزان‌ترین گزینه است. طبق گزارش وزارت انرژی ایالت متحده آمریکا، در سال ۲۰۱۹ انرژی‌های تجدیدپذیربیش از ۱۷ درصد انرژی‌های مورد استفاده در ایالات متحده را تشکیل می‌داد. این میزان نزدیک به ۲ برابر میزان ۹ درصدی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در همین کشور در سال ۲۰۰۰ است. یک پیش‌بینی محافظه‌کارانه این است که در باید در سال ۲۰۳۰ شاهد پیشی گرفتن استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در آمریکا از ۳۰ درصد باشیم. ۴ انرژی تجدید پذیر تجاری برتر بر اساس سهم بازار و رشد در سال ۲۰۲۰ عبارت هستند از:

• انرژی باد
• انرژی آب
• انرژی خورشیدی
• انرژی زمین‌گرمایی


در ادامه هر کدام از این انرژی‌های جذاب از آخر به اول! معرفی می‌شوند و توضیحات مختصری در مورد هر کدام از آن‌ها داده می‌شود.


انرژی زمین گرمایی، چهارمین انرژی برتر تجدیدپذیر دنیا

انرژی زمین گرمایی رتبه چهارم این لیست را کسب کرده است. آب داغ به صورت طبیعی با دما و عمق‌های متفاوت در زیر سطح زمین وجود دارند. چاه‌های خیلی عمیق با عمق ۱ مایل و بیشتر می‌توانند به این منابع زیرزمینی وصل شوند و بخار حاصل شده در زیر زمین را برای استفاده جهت مصارف مختلف به سطح زمین بیاورند. از کاربردهای انرژی زمین گرمایی می‌توان به تولید برق و گرمایش و سرمایش اشاره کرد. در ایالات متحده آمریکا، بیشتر این ذخایر زیرزمینی در ایالت‌های غربی قرار گرفته‌اند. بزرگترین گروه نیروگاه‌های نیروی زمین گرمایی در منطقه‌ای در کالیفرنیای شمالی قرار دارد که فاضلاب بازیافت شده را به عنوان منبع اضافی آب مورد استفاده قرار می‌دهد.

انرژی خورشیدی، برنده مدال برنز انرژی های تجدید پذیر

خورشید، منبع طبیعی دیگر انرژی است که در دسترس و فراوان است. هر ثانیه‌ تابش خورشید قادر به تامین انرژی کل کره زمین به مدت ۲ ساعت است! بنابراین جای تعجب ندارد که انرژی خورشیدی یکی از رو به رشدترین منابع تجاری انرژی تجدیدپذیرباشد. امروزه انرژی خورشیدی کاربردهای فراوانی دارد. از استفاده در شارژهای فوق‌العاده سبک و همراه خورشیدی تا کاربرد در مقیاس بزرگتر مانند بام‌های وسیع شرکت آمازون در کولورادوی آمریکا می‌توان به کاربردهای انرژی خورشیدی اشاره کرد. تحقیقات تخمین می‌زنند که با این پیشرفت‌ها در عرصه فناوری خورشیدی، می‌توان رشد تولید انرژی خورشیدی ۷۰۰ درصدی را تا سال ۲۰۵۰ یا حتی زودتر برای ایالات متحده به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا پیش‌بینی کرد. انرژی خورشیدی یکی از پاک‌ترین انرژی‌های تجدید پذیر است و برای محیط زیست مزایای بسیاری دارد. هم‌چنین هزینه‌های مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. برای استفاده از مزایای انرژی خورشیدی از پنل‌ های خورشیدی و سایر تجهیزات مرتبط ماناسازان غافل نشوید!


انرژی آب یکی از قدیمی‌ترین منابع روی کره زمین است. کشاورزان یونان باستان از آب در حال حرکت برای چرخش توربین‌ها و انجام کارهایی مانند آسیاب کردن غلات استفاده می کردند. در طول انقلاب صنعتی ایالات متحده، انرژی آبی، انرژی مکانیکی مورد نیاز برای تولید منسوجات و سایر تجهیزات را تامین می‌کرد. انرژی آب یا نیروگاه‌های آبی، شبیه هر منبع انرژی تولید شده توسط انسان معایب و مزایایی دارد. تاثیر منفی بیشتر شناخته شده انرژی آبی یا هیدروپاور، تاثیر منفی روی اکوسیستم طبیعی، ماهی‌هاست. یک پیشرفتی که برای استفاده از انرژی آبی می‌توان صورت داد، پتانسیل ترکیب انرژی آبی برای پشتیبانی انرژی خورشیدی یا انرژی بادی است. به این صورت که می‌توان از انرژی آبی به عنوان انرژی ذخیره در زمانی که خورشید نمی‌درخشد و یا زمانی که باد نمی‌وزد. استفاده کرد.

انرژی باد، برترین انرژی تجدید پذیر

اگر بدانیم که استفاده بشر از انرژی باد به زمان اولین کشتی‌ها بر می‌گردد، از قرار گرفتن انرژی باد در صدر لیست بهترین انرژی‌های تجدیدپذیر تعجب نمی‌کنیم. استفاده از انرژی بادی از نظر تاریخی بین ۳۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد تخمین زده می‌شود. نکته جالبی در مورد استفاده‌های اولیه از انرژی باد وجود دارد. آسیاب‌های بادی نشتیفان جایی در خراسان رضوی کنونی جزء قدیمی‌ترین استفاده‌های بشر از انرژی باد به حساب می‌آید. این آسیاب بادی سرعت باد تا ۷۴ مایل بر ساعت را تحمل می‌کرد. انرژی باد که به عنوان نیروی برای انتقال یا تبدیل انرژی مکانیکی برای پمپاژ کردن آب استفاده می‌شود و برای آسیاب کردن غلات و یا تامین نیروی موتورهای بخار مورد استفاده قرار گیرد، یک انرژی پاک، فراوان و در دسترس در کلیه نقاط جهان است.


انرژی تجدید پذیر | بهین نیرو
بهترین انرژی‌های تجدید پذیر  | بهین نیرو

حرکت هر چه سریع‌تر به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر آینده بهتری را برای کره زمین رقم می‌زند. انرژی‌های پاکی که سخاوتمندانه در اختیار ما قرار گرفته‌اند و این وظیفه انسان‌هاست که بتوانند این انرژی‌ها را در مسیر درست مورد استفاده قرار دهند. به امید محقق شدن آینده‌ای جذاب برای کره زمین که میراث اجدادی‌مان است، نباید هیچ کوششی را در این راه دریغ کنیم.


مشاوره تامین نیروگاه خورشیدی خانگی

حتما می دانید که می توانید روی پشت بام، حیاط و یا هر فضای مناسب دیگری که داشته باشید نیروگاه خورشیدی نصب کنید. برق حاصل از آن را به شبکه سراسری بفروشید و درآمد کسب کنید. اگر می خواهید یک نیروگاه خورشیدی خانگی نصب کنید و راجع به چگونگی دریافت مجوز و مراحل احداث نیروگاه خانگی، ابهام دارید با مجموعه بهین نیرو همراه باشید. با توجه به سودآوری قابل توجه سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه‌های خورشیدی، در سالهای اخیر متقاضیان بسیاری در این مسیر قدم نهاده و نیروگاه خورشیدی با مقیاس کوچک احداث کرده و از درآمد مناسبی بهره برده‌اند. همواره متقاضیان زیادی در نحوه ثبت درخواست و اخذ مجوز احداث این نیروگاه های سوالاتی مطرح کرده اند تمامی مراحل اخذ مجوز احداث نیروگاه از زمان ثبت درخواست تا انعقاد قرارداد و اتصال به شبکه را ارائه کنیم،با مجموعه بهین نیرو در همراه باشید. شما همچنین می توانید برای مشاهده تمامی خدمات بهین نیرو کلیک فرمایید.

انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.