advertise

چه تعداد پنل خورشیدی برای یک خانه مورد نیاز است؟

تعداد پنل خورشیدی مورد نیاز برای یک خانه (به مساحت ۱۸۵ مترمربع)

در دنیای معاصر جمعیت رو به افزایش است و به تبع مصرف انرژی به خصوص تجدیدناپذیرها بالا رفته است. از طرفی منایع سوخت فسیلی مانند نفت و گاز و… رو به کاهش است. بنابراین استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشید، باد و… یک ضرورت است.
با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر علاوه بر کاهش هزینه‌های ناشی از استفاده از سوخت‌های فسیلی، برای نجات زمین و جلوگیری از گرم شدن بیشتر آن کمک بزرگی خواهید کرد.
استفاده از پنل‌ خورشیدی در ساختمان به منظور بهره‌گیری از انرژی خورشید یکی از راه‌های استفاده از انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر در ساختمان‌ها است. معماری خورشیدی که در آن از پنل‌های خورشیدی و سلول‌های خورشیدی استفاده می‌شود، سبکی نوین از معماری را پدید آورده‌اند. 
 با مجموعه بهین نیرو در ادامه مقاله همراه باشید تا با یک مقایسه ساده به مبحث "چه تعداد پنل خورشیدی برای یک خانه مورد نیاز است؟" بپردازیم. شما همچنین میتوانید جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

تعداد پنل خورشیدی مورد نیاز برای یک خانه | بهین نیرو

چه تعداد پنل خورشیدی برای یک خانه مورد نیاز است | بهین نیرو

مقایسه دو خانه یکسان با شرایط متفاوت به لحاظ مصرف انرژی

بیایید شرایطی را تصور کنیم که در آن دو خانه با مساحت یکسان در همسایگی یکدیگر قراردارند. خانه اول متعلق به مرد جوانی است که با همسر خود در آن زندگی می کنند و اکثر اوقات بدلیل مشغله کاری در منزل حضور ندارند.آنها حتی بدلیل خستگی ناشی از کار وعده شام خود را با دوستان در بیرون میگذرانند.
صورتحساب مصرف ماهیانه این زوج در پایان ماه ۴۰ دلار می باشد. همسایه بغلی یک خانواده ۴ نفری شامل یک زوج میانسال و دو فرزند نوجوان می باشند. در این خانه از یک هیتر و یک کولر برقی جهت مطبوع سازی هوای داخل خانه به تبع فصلی که در آن قرار دارند استفاده میشود. یخچال فریزر و تلویزیون به کرات در طول روز مورد استفاده قرار میگیرد.
فرزندان پیوسته در حال استفاده از گچت های تفریحی و آموزشی هستند. آب حوضچه داخل منزل در فصل تابستان به سبب استفاده مکرر پیوسته در حال فیلتر شدن و تخلیه الکتریکی می باشد. صورتحساب مصرف ماهیانه چنین منزلی ماهیانه ۳۲۵ دلار می باشد.


اهمیت مصرف برق برای طراحی پنل خورشیدی

اگر چه این دو خانواده در دو خانه با اندازه دقیقا یکسان زندگی می کنند ولی خانه دوم که مصرف برق بالایی دارد جهت پایین آوردن میزان مصرف برق از شبکه ملی نیاز بیشتری به سیستم خورشیدی دارد و طبیعتا طراحی متفاوتی نسبت به خانه همسایه بغلی دارد که دو زوج در آن ساکن اند.
حتی اگر میزان مصرف برق دو خانه یکی بود طراحی سیستم خورشیدی این دو خانه به سبب اینکه هر خانه نورگیری متفاوتی دارد باز هم متفاوت خواهند بود.
همانطور که مشاهده می شود میزان مصرف برق مهم می باشد و شرکت های فعال در زمینه نیروگاه خورشیدی میزان مصرف برق شما را طی ۱۲ ماه اخیر کنترل کرده و بر اساس آن نیروگاه خورشیدی منزل شما را طراحی می کنند تا به لحاظ اقتصادی به صرفه باشد. مقاله سیستم برق خورشیدی خانگی چگونه محاسبه می شود؟ را مطالعه کرده تا بیشتر با نحوه محاسبه سیستم برق این سیستم آشنا شوید.

اهمیت مصرف برق برای طراحی پنل خورشیدی  | بهین نیرو

تامین انرژی منازل تازه ساخت| بهین نیرو

راهکار برای منازل تازه ساخت چیست؟

مطمئنا، بعضی از موارد استثنایی برای این قانون نانوشته وجود دارد. اگر فقط چند ماه در یک منزل زندگی کرده اید و یا می خواهید پنل خورشیدی را در یک خانه در ساخت و ساز نصب کنید، بیشتر شرکت های فعال در زمینه نیروگاه خورشیدی به ما اجازه می دهند که براساس مساحت خانه در حال ساخت سیستم خورشیدی مورد نیاز خود را برآورد کنید.
در یک خانه به ابعاد ۱۸۵ متر مربع یک آرایه خورشیدی از ۴۰۰۰ وات استفاده شود. بسته به نوع پنل که انتخاب می کنید، یک سیستم از این اندازه می تواند از ۱۲ تا ۱۸ پنل خورشیدی باشد. به یاد داشته باشید، این فرمول برای برآورد مصرف متفاوت است بسته به اینکه چه کسی برق شما را فراهم می کند.
استثنای دیگر این است که شما پیش بینی می کنید مصرف برقتان بالا خواهد رفت. بطور مثال شما قصد خرید یک وسیله الکتریکی را دارید. ما می توانیم به راحتی توان مصرفی این وسیله را در طراحی و برآورد هزینه دخالت دهیم.



استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان مسکونی

همانطور که اشاره کردیم؛ دنیای پر هیاهوی امروزی به علت افزایش جمعیت، منابع انرژی های فسیلی به شدت رو به کاهش هستند، از این رو بشر به دنبال راهکارهای جایگزین نمودن انرژی های تجدیدپذیر به جای سوخت های فسیلی می باشد.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که این عمدتا به این دلیل است که برق مورد استفاده در منازل یکی به یک متفاوت و هرکدام هدف میزان مصرف متفاوتی قرار میگیرد. باید در نظر داشت که انرژی خورشیدی انرژی پاک محسوب شده و آسیب بسیار کمی به طبیعت وارد می‌کند.
به علاوه، هزینه استفاده پرداخت نمی‌کنید و در مهم تر از همه اینکه  انرژی خورشیدی تجدیدپذیر است. به این معنی که همیشه می‌توانید از آن استفاده کنید و تمام نمی‌ شود. پس همین حالا برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما در مجموعه بهین نیرو تماس حاصل فرمایید. همچنین برای آشنایی بیشتر با این تکنیک مصرف بهینه انرژی مطالعه مقاله " همه چیز درباره استفاده از پنل های خورشیدی " در همین وبسایت را به شما توصیه می کنیم.

انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.