advertise

حل چالش سرمایه گذاری در انرژی تجدید پذیر به کمک پلت فرم سرمایه گذاری اقلیمی (CIP)

چالش سرمایه گذاری در انرژی تجدید پذیر به کمک CIP

سرمایه گذاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر از کمتر از ۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۴ به حدود ۳۰۰ میلیارد دلار در سال های اخیر رسیده و افزایش سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر می تواند مزایایی منجمله حفاظت از محیط زیست، اشتغال زایی، برآورده سازی تقاضای انرژی، کمک به توسعه مناطق محروم و رشد و توسعه اقتصادی را به همراه داشته باشد. با این حال، با وجود توسعه فزاینده در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، سرعت پیشرفت در کشورهای در حال توسعه به سمت سیستم انرژی کم کربن چندان ایده آل نبوده و امکان به خطر افتادن دستیابی به توسعه پایدار و کم رنگ تر شدن تحقق اهداف کلیدی اقتصادی، منجمله بهبود امنیت انرژی، استقلال انرژی، اشتغال زایی و مشارکت اقتصادی در آینده خواهد داشت.
سازمان های بین المللی متعددی در زمینه سرمایه گذاری سبز وجود دارند. آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر (آیرینا) با ۱۸۳ عضو به تازگی پلت فرم سرمایه گذاری اقلیمی(CIP) را بعنوان یک راهکار موثر در جهت رفع چالش های سرمایه گذاری بخصوص در کشورهای در حال توسعه معرفی کرده است. از آنجا که دسترسی به منابع مالی انرژی های تجدیدپذیر همچنان یک چالش اساسی برای کشورهای در حال توسعه می باشد، و بسیاری از کشورها در سراسر آفریقا، آسیا و کشورهای در حال توسعه همچنان به دلیل کمبود زیرساخت های انرژی در معرض آسیب هستند

حل چالش سرمایه گذاری در انرژی دریافت به کمک CIP| تعاونی بهین نیرو

پلت فرم CIP می تواند یک فرصت استثنایی را برای تحقق منافع اقتصادی و اجتماعی انرژی های تجدید پذیر رقم بزند

این پلت فرم توسط آیرینا، برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP)، برنامه انرژی پایدار برای همه (SEforall) و صندوق اقلیم سبز (GCF)، به منظور حل چالش سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه و آغاز گامی در جهت دستیابی به اهداف انرژی کم کربن طراحی و در اجلاس اقدامات اقلیمی دبیرکل سازمان ملل متحد در سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی گردید. تفاوت اصلی این پلت فرم با سایر برنامه های آیرینا در این است که این پلت فرم نیازی به ضمانت دولت ندارد. این برنامه از کشورها در خصوص تعیین اهداف، ایجاد یک محیط قانونی و مقرراتی و اقدامات کاهش ریسک برای تشویق جریان سرمایه حمایت می کند. هدف این پلت فرم اختصاص سرمایه اقلیمی موجود به پروژه ها و همچنین تسهیل تطبیق پروژه ها و سرمایه گذاران مناسب در این مرکز از جمله اقدامات CIP می باشد. تاکنون بیش از ۱۸۰ پروژه در این پلت فرم ثبت نام نموده اند و CIP تعهد ۵۰ شریک مالی را به همراه داشته است. نقش اصلی آیرینا به عنوان تسهیل کننده این روند از اهمیت بالایی برخوردار است. آژانس آیرینا با در نظر گرفتن ریسک پروژه، توزیع جغرافیایی و معیارهای صلاحیت، سعی دارد تا پروژه ها را به سمت شرکایی هدایت کند که معیارهای آنها با ویژگی های پروژه مطابقت داشته باشد.


اقدامات پیش رو پلتفرم سرمایه گذاری اقلیمی cpi

پلت فرم CIP علیرغم وجود تأخیر در سایر نهادهای سرمایه گذاری به دلیل پاندمی COVID-۱۹، به حمایت خود از توسعه پروژه های تجدیدپذیر ادامه می دهد. از اوایل سال ۲۰۲۱، آیرینا میزبان مجموعه ای از انجمن های سرمایه گذاری منطقه ای خواهد بود که توسعه دهندگان پروژه های ثبت شده و دولت ها را با شرکای مالی به منظور شناسایی زمینه های همکاری و همچنین تقویت توانایی تصمیم گیرندگان در ایجاد محیط های مناسب جهت سرمایه گذاری معرفی خواهد کرد. انجمن سرمایه گذاری در ۱۴ مجموعه منطقه ای برگزار می شود که اجازه می دهد فعالیت ها با نیازهای خاص کشورها تنظیم شود. این مجموعه ها شامل پنج منطقه فرعی در آفریقا، چهار منطقه در آسیا و دو منطقه در آمریکای لاتین همراه با تعدادی در کارائیب، جزایر اقیانوس آرام و جنوب شرقی اروپا در نظر گرفته شده اند.
در وبسایت بهین نیرو با همه چیز درباره استفاده از پنل های خورشیدی نیز آشنا شوید. پس همین حالا برای دریافت مشاوره یا خرید انواع پنل خورشیدی با کارشناسان ما در مجموعه بهین نیرو تماس حاصل فرمایید.

انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.